Cost Per Mille (CPM)

Cost Per Mille (lub cost per thousand) to popularna jednostka miary w branży reklamowej. Oznacza koszt za tysiąc wyświetleń. Swoje zostawanie ma nie tylko w Internecie, ale także w telewizji, radio itp.

Mille to łacińskie określenie tysiąca.

Przykład obliczania CPM

  1. Łączny koszt emisji reklamy to 3 000 zł
  2. Łączna ilość wygenerowanych odsłon to 345 000
  3. CPM = 3 000/(345 000/1000) = 8,69 zł

Efektywny Cost Per Mille (eCPM)

Jednostki eCPM używa się do określenia efektywności powierzchni reklamowej sprzedawanej na zasadzie Cost Per Click (CPC), CPA lub podobnej. eCPM pozwala wydawcy dowiedzieć się ile zarobiłby sprzedając swoją powierzchnię na zasadzie CPM.

Powiązane artykuły z Leksykonu SEO i SEM


Nawigacja
Osobiste narzędzia